logo

Forum ARCUS - łucznictwo i rzemiosło tradycyjne

Skarbnica informacji o łucznictwie i tradycyjnym wyrobie łuków i strzał.
Teraz jest N 01 sie, 2021 19:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Autor Wiadomość
 Tytuł: [Problem] Plany do wykonania Łuku Bloczkowego
PostNapisane: Pt 12 paź, 2012 20:34 

Witam, od jakiegoś czasu szukam planów do wykonania łuku bloczkowego. Czy takie plany istnieją w wersji darmowej i czy może posiadacie coś w tym stylu.

Jestem studentem 3 roku Mechaniki i Budowy Maszyn i co może byą dziwne bardziej interesuje mnie wykonanie takiego łuku niż jego używanie (co nie znaczy że używanie go nie interesuje mnie w ogóle), dlatego nie chce kupowaą żadnego.

Jeżeli jesteście w stanie mi jakkolwiek pomóc, to bardzo proszę.

Tytuł:
PostNapisane: Pt 12 paź, 2012 20:40 

Idź chyba bardziej na archerytalk.com lub przeszukaj forumlucznicze.pl albo tam zapytaj.
Tutaj są świetni rzemieślnicy robiący łuki tradycyjne, a nie bloczkowe.

Pozdroszejset.

Tytuł:
PostNapisane: Pt 12 paź, 2012 21:28 
Od razu gasicie chłopaka. A przecież można spróbowaą wykonaą łuk bloczkowy na modłę tradycyjną, coś w stylu Leonarda da Vinci. Na początek proponuję coś bez mimośrodów, a bloczki z obi lub castoramy podwiązaą, a nie osadzaą na osiach (jak w tanich z allegro). Za łęczysko może posłużyą resor lub gruby pręt z włókna szklanego. Acha do stylu da Vinci to bardziej robota dla stolarza.

Tytuł:
PostNapisane: Pt 12 paź, 2012 23:59 

To nie jest gaszenie, a wskazanie miejsca gdzie znajdzie większą ilośą fachowców.
Kto tu regularnie strzela z bloczków czy przy nich majstruje oprócz jopsy?

Tytuł:
PostNapisane: So 13 paź, 2012 00:39 

Zastanawiałem się też nad użyciem starych nart biegówek

Tytuł:
PostNapisane: So 13 paź, 2012 09:27