logo

Forum ARCUS - łucznictwo i rzemiosło tradycyjne

Skarbnica informacji o łucznictwie i tradycyjnym wyrobie łuków i strzał.
Teraz jest Wt 17 lip, 2018 00:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: Pt 02 sie, 2013 12:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Jestem na forum od roku ,ale oglądałem je jakieś 2 lata zanim się zarejestrowałem ,sądzę że
to najwyższy czas ,aby pokazaą coś od siebie...

Łuk długi jesionowy jakieś 20-22 kilogramy siły naciągu,wykonany z deski ,długośą to 190cm,szerokośą to w najszerszym miejscu 3cm a najwęższym 1,5cm ,majdan jest trochę zwężony dla poprawienia celności ,do tego skórzany oplot i owijki z dratwy oraz dacronowa cięciwa flamandzka
https://plus.google.com/u/0/photos/1183 ... 0295384753

Arrow Bag z lnianego worka i skóry 5mm gotowanej w wosku,mieści 24 strzały
https://plus.google.com/u/0/photos/1183 ... 9650039969

Strzały z drewna brzozowego 10mm ,długośą 85cm ,lotki kacze 15cm ,owijki z nici tytan do skóry,groty field pdp 145grain ,było ich 9 ,ale od początku roku zdążyłem je trochę zdewastowaą ,w zasadzie nic specjalnego,lepsze strzały szykują się w tym lub następnym miesiącu
https://plus.google.com/u/0/photos/1183 ... 6208693553

Strzały a`la angielskie (coś tam przypominają),lotki indycze 18cm(są takie duże bo to tylko komplet do zabawy),reszta komponentów jak wyżej

https://plus.google.com/u/0/photos/1183 ... 6439936689

Promienie z wklejką z rogu krowy i kilka pasków rogu ,właśnie o tych strzałach pisałem wyżej
https://plus.google.com/u/0/photos/1183 ... 4262016881

Jestem przede wszystkim zainteresowany opiniami nt. łuku ,bo to jeden z mych pierwszych.

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Ostatnio edytowano Pt 02 sie, 2013 12:52 przez don Corleone, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So 03 sie, 2013 12:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 03 sie, 2013 12:51
Posty: 10
Lokalizacja: Zduńska Wola
Widzę , że twój łuk , choą nie jest zbyt prosty to ładnie tzn, równomiernie się ugina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So 03 sie, 2013 16:26 
Offline

Dołączył(a): Pt 23 lis, 2012 17:14
Posty: 8
Lokalizacja: Sieradz
Czy dobrze widzę, że jako pas do worka zastosowana została krajka?

_________________
A kto umarÂł, ten nie Âżyje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: witam
PostNapisane: So 03 sie, 2013 20:14 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 mar, 2012 18:57
Posty: 35
Lokalizacja: ZamoœÌ
Łuk ma tak wyglądaą,jeśli dobrze strzela to inne cechy są d r u g o r z ę d n e .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So 03 sie, 2013 22:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Tak, jako pasa używam krajki i to nie tylko tu ,nawet gdy chce sobie spodnie przepasaą to biorę krajkę.

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N 04 sie, 2013 13:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lip, 2013 14:06
Posty: 22
Lokalizacja: ZduĂąska Wola
Widzialem jego luk, strzaly i kolczan na zywo- bardzo mi sie podobalo :-) strzaly zwlaszcza-eleganckie,ladnie lataja. Jak wroce to mi pokazesz jak je robic ;) a luk tez juz tamten dla mnie szykuj :-)

_________________
"Raz myÂślaÂłem Âże w piwnicy mam bazyliszka a to moja stara poszÂła po wĂŞgiel " - Krasnolud w Vergen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N 04 sie, 2013 14:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Tego łuku nie widziałeś...jest nowy,skończyłem go kilka dni temu.

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt 30 sie, 2013 19:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Cóż...po zobaczeniu wyrobów kolegi Godzimira też muszę pokazaą swoje nowe wyroby...

https://plus.google.com/u/0/photos/1183 ... 4601410737
Jesionowy długi łuk ,28kg przy 28 " wykonany z pomocą Bronisława Bartczaka,jeszcze dla mnie trochę za mocny (słaba celnośą) ale za to ma "kopa" co jest bardzo przyjemne nawet gdy nie trafiam w cel.

https://plus.google.com/u/0/photos/1183 ... 3733372625

Dośą słaby 20 kg łuczek, jesionowy .Dzięki cienkiemu majdanowi jest dośą celny a cienkie
(jak na moje wyroby )gryfy dodają mu dynamiki.

Liczę na konstruktywne opinie

Przeglądając internety natrafiłem na taki pomysł (tillering block) co o tym myślicie?
http://www.youtube.com/watch?v=KbB_tuKNsMU

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: So 12 kwi, 2014 13:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Witam i pozdrawiam wszystkich!
Jak patrzę na te łuki z poprzednich postów to trochę chce mi się śmiać ,ale żywię nadzieję ,że prawie każdy z nas tak ma...Chciałbym przedstawić niedawno skończony łuk w stylistyce wczesnośredniowiecznej. Taki sprzęt pokazywał już Mumin i to właśnie dzięki niemu Apollo zesłał mi boskie natchnienie :D .Liczę na konstruktywną krytykę i komentarze.
Co do samego łuku:
Materiał- jesion
Siła naciągu- 22kg@28"
Długość łęczyska- 190 cm (w tym 2 x 6 cm tych buławek za gryfami)
Ułożenie za cięciwą - 0cm (odnotowałem nawet minimalny refleks)
Cięciwa lniana flamandzka
Konserwacja olejem i woskiem
Majdan i miejsce pod strzałę oklejone skórą
Zdobienia robione ruskim pirografem także wszystko 'Pierwyj sort' :D
Aha jeszcze dodam że profil może wyglądać niesymetrycznie bo zdj. robione pod kątem(i sorki bo trochę krótko naciągnąłem) a poza tym dolne ramię jest odrobinę silniejsze z racji używania przeze mnie chwytu śródziemnomorskiego...
A zdjęcia pod tym linkiem
https://plus.google.com/u/0/photos/1183 ... 8601694049
Wieczorem postaram się wstawić film ze strzelania...
PS.Czy wam też trochę brakuje serwisu arcus? Bo mnie z lekka przeszkadza to ,że nie ma teraz 10 najaktywniejszych tematów tylko trzeba przeglądać...

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: So 12 kwi, 2014 15:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 07 lut, 2007 10:11
Posty: 1384
Lokalizacja: Gliwice
No ładny ładny :) Trochę mi się skórka na majdanie nie podoba (sprawia wrażenie byle jakiej :P) ale to drobny detal, który zawsze można wymienić. Chciałbym go zobaczyć w akcji, więc czekam na obiecany film :)

don Corleone napisał(a):
Jak patrzę na te łuki z poprzednich postów to trochę chce mi się śmiać

Chyba każdy tak ma. Jak ja patrzę na rysunki czy cokolwiek innego co zrobiłem przed laty to mi się chce śmiać. Najlepsza oznaka tego, że się rozwijasz.

_________________
"Obce rzeczy dobrze wiedzieć, swoje- obowiązek"- Autor nieznany

Pagancraft na Facebooku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: So 12 kwi, 2014 19:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Witam znowu,
prezentuję obiecany filmik...Cóż trochę mało widać ,ale sądzę ,że telefon i tak nie uchwyciłby lecących strzał.Mogę nakręcić aparatem ,ale to dopiero jutro...
https://www.youtube.com/watch?v=c2iq4ZWe7pY
Aha i dzięki za za odzew Vanir ...skóra no cóż dostałem od znajomego ,jest to skóra od towarzyszy z kraju rad heh, także nie dziwię się ,że nie powala...a co powiesz o profilu tego łuku -można coś poprawić na przyszłość czy jest w miarę OK?

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: So 12 kwi, 2014 23:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 07 lut, 2007 10:11
Posty: 1384
Lokalizacja: Gliwice
Profil jak najbardziej w porządku. Udało Ci się nawet wyprowadzić go tak, by nie układał się za cięciwą, także wydaje mi się, że bez zarzutu wszystko :)
Sprawia wrażenie dość dynamicznego, ale na filmie często tak to wygląda.
Tak czy siak moje gratulacje, łuczek iście piękny.

_________________
"Obce rzeczy dobrze wiedzieć, swoje- obowiązek"- Autor nieznany

Pagancraft na Facebooku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: N 13 kwi, 2014 02:10 
Offline

Dołączył(a): Cz 04 lis, 2010 22:26
Posty: 862
Lokalizacja: Ozorków
Bardzo ładnie wygląda, gratulacje.
Jeśli chcesz to podaj mi dokładnie szerokość w milimetrach przy majdanie i przy końcach buław, długość cięciwy, BH i czy pracuje w majdanie to postaram się powiedzieć ile FPS ten łuk strzela na 9 GPP i przy Fastflighcie.

_________________
sandanm@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: N 13 kwi, 2014 09:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Szer. przy majdanie to 30 mm, szer przy końcach to 7 mm, dł. cięciwy to 168 cm a BH to 13 cm (trochę mało). Łuk nie pracuje w majdanie ,albo pracuje tak słabo ,że nie zauważam tego. Jestem ciekaw jak potrafisz to policzyć ,chociaż sądzę ,że ma to coś wspólnego dźwiękami uderzania strzał w cel w moim filmiku oraz z prędkością dźwięku w powietrzu...Jeśli to coś zmienia to mogę ci podać dokładną wagę cięciwy w gramach (z dokł. do 0,1 g), jeśli np. dałoby radę policzyć ile strzela z tą cięciwą...Z góry dzięki za pomoc !

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: N 13 kwi, 2014 11:38 
Offline

Dołączył(a): Cz 04 lis, 2010 22:26
Posty: 862
Lokalizacja: Ozorków
Oczywiście, że zmienia. Im dokładniejsze dane tym dokładniejszy wynik, dokładność jest tu bardzo ważna nawet 1 mm ma znaczenie. Podawaj wagę cięciwy a nawet ilość włókien. Wtedy powiem jeszcze Ci ile tracisz na lnie flamandzkim w porównaniu do najlepszego materiału nieplecionego. Podaj też długość majdanu, tzn długość części sztywnej. Jak mi się widzi podałeś zaniżoną średnicę przy gryfie 7mm, jest tam co najmniej 9-10 mm przez samym ścieniowaniem końcóweczki.

Tym razem użyję najnowszą supertajną technologia z NASA ;-)
Czyli tak, na dla 9 GPP (strzała 28,3 g), przy ekstremalnie lekkiej cięciwie, idealnym spuście, spinie i bez tarcia będzie:

łuk z nałożoną cięciwą to wycinek okręgu o promieniu 278 cm
energia gromadzona - 62,6 J, energia strzały 32,5 J (23,9 ft lbs)
sprawność energetyczna - 57,6 %, sprawność całkowita - 51,9 %
prędkość - 47,9 m/s - 157,2 fps,
masa łuku 480 gram, zasięg w próżni - 234 m
Dla strzały flightowej 15 g (w tym przyp. 4,8 GPP) - 183,8 fps, zasięg w próżni 320m (realny gdzieś 160 m)

Być może trochę zawyżyliśmy ale wychodzi na to, że filmik nie kłamie a łuk strzela bardzo dobrze.

_________________
sandanm@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: N 13 kwi, 2014 12:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Cóż, grubość gryfu podałem na samym końcu łuku a teraz podam przy wycięciu na cięciwę- 11 mm ,następnie zwęża się do 9 mm i na końcu buławki jak napisałem 7 mm.Długość niepracującego majdanu to jakieś 11-12 cm.Dokładna masa łuku z cięciwą to 494 gramy ,ale przed nałożeniem skóry na majdan było coś koło 480 gramów (jakoś tak 484 gramy) ,a waga samej cięciwy ,która składa się z 8-miu włókien to równo 11 gramów.Sądzę ,iż waga strzał też dużo zmienia a te moje z filmu ważyły po ok. 40 gramów Skąd wziąłeś tą energię kinetyczną i sprawność ?...bo mój stan wiedzy z fizyki (3kl. gimnazjum heh) nic mi nie mówi...

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: N 13 kwi, 2014 14:48 
Offline

Dołączył(a): Cz 04 lis, 2010 22:26
Posty: 862
Lokalizacja: Ozorków
A oczywiście, waga strzał zmienia prędkość ale za to zwiększa penetrację. Uwzględniając majdan, cięciwę lnianą i wagę Twojej strzały 40 g (12,75 grain na funt) to łuk na filmiku strzelił 141,8 fps ze sprawnością 59,8 %. Czyli prędkość zmalała ale wzrosło wykorzystanie energii. Na najlepszej dostępnej cięciwie (4 g) byłoby 144,65 fps przy sprawności 62,2 %.

don Corleone napisał(a):
Skąd wziąłeś tą energię kinetyczną i sprawność ?...
Chyba raczej skąd wziąłem tą masę 480 g, idealna dokładność tu wyszła :-) Ano z ciekawości, fascynacji i ciężkiej pracy. Po wielu latach dociekań udało mi się chyba jako tako rozpracować zagadnienie. Pochwalę się, że napisałem program "Dynamika Łuku", który liczy to wszystko automatycznie. Przyda się zwłaszcza zaawansowanym projektantom i konstruktorom bo można zmieniać parametry i materiały i od razu wiadomo jak szybki będzie to łuk.

Ps. Mam wrażenie jakby na filmiku było za głośno przy wylocie strzały. Prawdopodobnie owijki uderzają o majdan bądź o rękawice.

_________________
sandanm@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: N 13 kwi, 2014 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 04 sie, 2012 20:28
Posty: 110
Lokalizacja: Polska
Nie chcę cię męczyć Sandan ,ale ( :-) )czy mógłbyś powiedzieć ile strzelałby ten łuk ze strzałami 9gpp?Gratuluję stworzenia takiego fajnego programu!(planujesz go gdzieś udostępnić czy jak? 8-) )Dzięki za pomoc i cały poświęcony czas.Aha i ten dźwięk z filmu nie jest powodowany przez owijki strzał ,bo są one bardzo przylegające do promienia ,płaskie.Jest to pewnie po części wina telefonu a także osad strzał które są odrobinkę za ciasne czego jeszcze nie zdążyłem poprawić...

_________________
"Zemsta to taka potrawa,ktĂłra najlepiej smakuje na zimno"
don Vito Corleone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: N 13 kwi, 2014 18:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 07 lut, 2007 10:11
Posty: 1384
Lokalizacja: Gliwice
Popraw osady koniecznie. Strzały będą płynniej wychodzić z łuku no i nie zetrzesz owijki tak szybko.

Co do programu Sandan to dołączam się do prośby- jeśli przewidujesz uczynić go darmowym udostępnij proszę w dziale łuki :) Szkoda, by owoc pracy jednego z tęższych umysłów na forum nigdy nie ujrzał światła dziennego.

_________________
"Obce rzeczy dobrze wiedzieć, swoje- obowiązek"- Autor nieznany

Pagancraft na Facebooku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z wizytą u Ojca Chrzestnego
PostNapisane: N 13 kwi, 2014 18:51 
Offline

Dołączył(a): Cz 04 lis, 2010 22:26
Posty: 862
Lokalizacja: Ozorków
A proszę bardzo, strzała 9 gpp, sztywny majdan, 750 kg/m3 jesion, BH 13 - 158,11 fps, spr. 52,5 %, 24,23 ft lbs

Jeszcze się nie zastanawiałem ale może będzie to program giftware (za drobny dobrowolny datek na poniesione wydatki lub jakiś prezent związany z łucznictwem się nie obrażę ) dla Arcusowców,

_________________
sandanm@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson. Stone textures by Patty Herford.
With special thanks to RuneVillage